Kundekasser

Dit behov er at afsætte hele dyret og få en god pris for alle dele. Men hvad er dine kunders behov? Snak med dem og lyt til deres tilbagemeldinger. Jo bedre, du er til at imødekomme og dække dine kunders behov – desto større succes får du med din forretning.

Her er tre eksempler på kundetilpassede kødkasser (se også: Tre typer af kød-kunder):

Kassen til ”Den kompetente kvalitetskunde”

”Simrekasse” til kvalitetsbevidste kunder, der ønsker udfordringer. Her skal bl.a. være tids- og kompetencekrævende udskæringer, og denne kundetype synes, det er spændende med rustikke udskæringer, hvor benet stadig sidder på. Fx côte de boeuf, skank og spidsbryst. Her er det også interessant med indmad, hale og ben til fond.

Kassen til ”Storbykunden med convenience-krav”

”Familiekassen” til travle storbykunder. Her skal være lette udskæringer som bl.a. tykkamsbøffer, flank steak og culotte. Plus selvfølgelig hakket kød og gerne suppleret med pølser, leverpostej m.m. Denne kundetype vil sandsynligvis synes, at både ben og indmad er ”skræmmende”.

Kassen til ”Den nysgerrige, som gerne vil lære”

Den blandede kasse til den nysgerrige forbruger, som gerne vil prøve nyt. Heri skal bl.a. være tykkamssteg, spidsbryst plus yderlår skåret til fx gullasch, ruller eller saltimbocca. Plus gerne hakket kød og evt. pølser. I alle kasserne er det interessant at vedlægge inspiration og anvendelses-vejledninger. Men det er særlig vigtigt i kassen til den nysgerrige – for her er forudsætningerne, at kunden skal tages i hånden og hjælpes til at få succes med nye retter og tilberedningsmetoder.

øko kød salg udskæring af oksekød oversigt